Thursday, February 25, 2010

Penulisan..

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani,
Selawat dan salam ke atas junjungan Besar Nabi Muhammad S.A.W..
Segala puji-pujian hanyalah pada Allah Rabbul 'Izzati.

Alhamdulillah, saya masih diberi ruang untuk menulis..
suatu nikmat yang mana bila saya buat untuk kebaikan maka kebaikanlah ganjaran yang Allah berikan..
InsyaAllah..
Dikira-kira, saya mula menggiatkan diri dalam penulisan blog seawal tahun 2008..
tidaklah terlalu lama..
hampir mencecah 2 tahun..
cuma dari masa ke semasa , saya cuba memperbaiki mutu penulisan saya..
pelbagai pandangan orang , ada yang menulis blog sebagai satu diari , ada juga yang menulis untuk menyampaikan sesuatu yang baik kepada mereka yang membacanya , tak kurang juga yang menjadikan sebagai jalan melepaskan peraasaan yang terbuku..saya harap penulisan saya boleh memberikan manfaat kepada orang lain walaupun kadangkala memang ada juga yang dituliskan merapu..maklumlah manusia itu tak lari dari kesilapan.

seperti mana kata2 dari blog ustaz Hasrizal : 'erti hidup pada memberi' ,
bermaksud dalam hidup ini kita perlu memberikan sesuatu kepada orang lain , sesuatu itu adalah berupa kebaikan..
mungkin dengan terhasilnya penulisan blog boleh menjadikan orang lain tersedar dan suatu tazkirah kepada mereka yang membacanya..
mudah-mudahan begitulah..
saya selalu terfikir adakah usaha saya yang hanya sekecil zarah ini diterima Allah?
yang mana satukah diterima Allah?
kita hanya lah manusia biasa yang tidak pernah lari dari melakukan kesilapan sama ada yang nampak atau tidak , justeru sesiapa yang membaca blog saya harap dapat memberikan sedikit teguran jika saya terlalu jauh membebel atau menulis yang kosong..
Mudah-mudahan kita dalam golongan orang yang sentiasa dalam jagaan Ilahi..
aminn.. ~

No comments: