Tuesday, June 21, 2011

Belajar menjadi BAIK

Hidayah itu milik Allah.
Petang kelmarin, saya mendengar lagu DEMI MATAHARI.Seorang officemate send the song to me. Time tu sedang asyik menyiapkan kerja-kerja di ofis.
Bila buka lagu tu, then ingatkn saya pada waktu di univeristi, yang dulunya sangat aktif berpersatuan, usrah dan join program kerohanian.

Air mata hampir menitik Ah, jauhnya saya dari Tuhan,sentiasa sibuk dengan urusan dunia.
Lagu itu mngingtkan saya pada saat manis berjuang di jalan Allah.

Bukan mudah untuk menjadi BAIK.Belajar untuk istiqamah dan melawan nafsu dari melakukan perkara yang tidak berfaedah.bukan Mudah.

Moga rasa keinsafan dan kesedaran ini terus mekar dan tidak berbolak balik lagi.
Amin..
beberapa malam ini saya asek berfikir.
Saya mahu terus berubah dan membersihkan hati ini yang dipenuhi kotoran2 maksiat.
Pergaulan saya melalui dunia kerja memberi erti pada diri saya, realiti sebenar masyarakat akhir zaman yang semakin cetek ilmu akhirat dan tidak lagi memikirkan dosa pahala.

Wahai Allah, jagalah akhlak ku dan diriku. Moga terus dalam peliharaanMu.

Saya ingin terus berubah ke arah kebaikan.
Doakan saya.

1 comment:

Unknown said...

kak una..be strong my dear..never give up..ingatlah..hambanya yg bertaubat lebih tinggi martabatnya disisi Allah berbanding mereka yg yakin dngn kedudukan mreka..life is a part way to learn..