Sunday, September 14, 2008

abah tersayang

Bismillah..

Teringat pada abah dikampung halaman..
Ana doakan buat abah tercinta supaya cepat sembah dan sihat seperti sediakala..
Betapa kuatnya abah..
Tahukah walau abah sakit dan tidak boleh banyak bergerak akibat kemalangan yang mengakibatkan tulang rangkanya patah empat 2 hari sebelum tibanya Ramadhan Al-mubarak, tapi abah masih gagahkan diri solat terawih dirumah dengan duduk diatas kerusi?
Abah memang hero yang paling kuat di dunia.. Abah sakit di luar tapi dalaman abah kuat..
Sedih dan terharu bila ana menelefon emak tempohari dan emak menceritakan perihal abah..
Kalau dilihat masa kini, umat islam sendiri yangTuhan berikan kesihatan yang baik dan sihat walafiat untuk beribadat padaNya tapi masih ramai lagi yang tidak solat terawih dan berseronok bergelak ketawa dikala orang lain mengabdikan pada Allah dimalam bulan puasa benuh berkat ini..Itu yang diri ini nampak , yang memang jelas didepan mata..
Tuhan beri dia istidraj ..bersenang-senang dengan nikmat yang melimpah ruah tapi Zat Allah itu tidak ingat dan terfikir pun datangnya nikmat yang banyak dikurniakan itu.
harap,satu masa nanti datang hidayah Allah..kepada mereka. siapa tahu?
Perancangan Allah adalah sebaik-baik perancangan..ana berdoa agar Tuhan yang Maha Kaya itu membuka pintu hati orang-orang diluar sana yang mana telah jauh tersesat dan kawan-kawan ana sendiri yang sedang asek leka dengan tipu daya dunia agar ada rasa kesedaran islam dalam dirinya..

1 comment:

Anonymous said...

astagfirullah..tersentuhnya hati ana bc apa yg akak tulis ni..xsangka ana sgt2 lemah...ayah akak mmg kuat..ana akan sama2 b'doa utk ayah akak..kuatkan smgt..jgn pernah putus asa..akak adalah seorg muslimah yg kuat..akak..seindah mawar berduri..teruskan perjuangan...ALLAHUAKBAR!!!