Saturday, April 11, 2009

Sunyi..

Dengan Nama Tuhan Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang, Segala Puji Hanya Layak diberikan untuk Dia, tiada yang seSEMPURNA Tuhan RabbulIZZAti..

Selawat dan Salam buat junjungan Nabi Muhammad SAW, nabiku..nabi akhir zaman..
betapa ku rindu pada Rasulullah..

TanpaMu Tuhan, aku tidak akan bisa bernafas..
mana mungkin boleh ku lihat dunia yang secantik dan seindah penciptaanMu,
aku rindu..
betapa ku rindu padaMu Tuhanku..

Tuhan,
terasa kesunyian dalam hidupku..
terasa kekosongan yang perlu diisi..
Kau saja Tuhan yang bisa mengerti apa yang kuinginkan..
berikanku keizinan untuk mengisi ruang yang kosong ini,
agar lebih ku rasa indahnya hidup ini,
dengan menyempurnakan Separuh Imanku..

Oh Tuhan..
terasa diriku begitu kerdil,
hina dan daif,
hanya padaMu aku meminta dan meminta..
TanpaMu Allah..
aku takkan mampu peroleh hajat yang bisa termakbul..
kerna adaNya kuasaMu Tuhan..

kurniakan..kurniakan..
kurniakan aku apa yang bisa kuinginkan..
isikan ruang ini Tuhan..
agar hidupku lebih terisi..

Hanya Engkau Yang Tahu, Tuhanku..

No comments: