Thursday, June 24, 2010

Kecewa


pernahkah anda merasai satu perasaan yang sangat kecewa, sedih dan rasa ingin menangis hingga kalau boleh ingin pergi ke tengah2 lautan atau berada di satu puncak gunung seterusnya menjerit sepuas hati.saya sedang mengalami situasi diatas, saya rasa lemah dan perlukan masa untuk bangkit semula..
betullah kata-kata hukama' yakni bersederhana dalam membenci dan menyayangi sesuatu tidak kira makhluk atau barang, ia tidak dapat memberikan pulangan sepertimana yang kita harapkan..
saya cuma kecewa dengan sikap seorang hamba Allah, yang dahulu nya memang kami akrab sehingga orang lain menggelar kami umpama kembar, ye lah manusia itu tidak lari dari kesilapan kan.. saya maafkan apa saja kesilapan yang dilakukan terhadap saya, cuma mungkin hati ini perlukan masa untuk diubati..
nota : bila kita kasih dan mengharap hanya pada Allah, kekecewaan itu akan pudar sedikit demi sedikit..setiap yang berlaku ada hikmah, moga-moga Allah tunjukkan jalan kebenaran

2 comments:

Anonymous said...

Umpama kembar.

Allah menguji seseorang itu sekadar kemampuan hambaNya. Allah tidak zalim untuk memberatkan hambaNya dengan ujian yang melampaui batas kemampuan hambaNya.

mira said...

una, kamu kuat... sayang kamu